tisdag 17 december 2013

Jag utgick ifrån traditionen genom att rita av mig själv i spegeln. Jag har tidigare i gestaltningsprocessen arbetat kring min synestesi som ger mig färgförnimmelser för siffror, tid, bokstäver och namn. Den rosa cirkeln är en representation av en bit av mig som bara jag kan se. Detta är också så nära mitt subjekt jag tror mig kunna komma i sökandet av jaget och hur jag identifierar mig. Jag har sedan använt den rosa cirkeln för att mäta ut det som alla kan se men som man kan ta för givet är unikt för varje människas kropp - mitt ansiktes referenspunkter.  Utifrån dessa har jag sedan gestaltat mitt självporträtt som rymmer min levda kropp - subjekt och objekt integrerade.

Detta skrev jag dels för min reflektions skull men också för att jag behövde formulera mig för uppsatsen. Nu ska jag gå vidare med gestaltningen som fått lite näring av skrivandet. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar